Aşure Tarifi 30

Malum tüm evlerde aşure pişiyor bu günlerde. Bende yine her zamanki gibi bütün sevgimi içine katarak girdim mutfağa ve aşure hazırladım. Sizlerinde bu lezzetten faydalanmanız gerektiğini düşünerek bu tarifi sizlerle paylaşmaya karar verdim. İşte yaptığım aşurenin son hali…


MALZEMELER: (10 kişilik)

1,5 su bardağı aşurelik buğday
1 su bardağı nohut
4 su bardağı şeker
1 su bardağı kuru fasulye
1 litre süt
Yarım su bardağı su
2 portakal


SÜSLEMEK İÇİN:

1 tane nar
1 kâse küp doğranmış kayısı
1 avuç kadar fındık
10 tane kadar ceviz
Tarçın
Hindistan cevizi

HAZIRLANIŞI:

Buğday, fasulye ve nohut 1 gece önceden ıslatılır. Düdüklü tencereye alınıp 5–7 dk. Kadar haşlanır. Ayrı bir kapta süt, su ve şeker kaynatılır, haşlanmış nohut fasulye ve buğday bu kabın içine alınır,(ben süslemek için ayırdığım kayısılardan ve fındıktan içine biraz koydum). 2 portakalın kabuğu rendelenir suyu da içine katılır. (inanın portakal kabuğunun aroması müthiş!)5 dakika kadar tüm malzemeleri kaynattıktan sonra soğumasını bekleyerek servis tabaklarına alın. Üzerine süslemek için hazırladığımız malzemeleri koyun. Afiyet olsun.

NOT: ben su yerine süt kullandım daha besleyici olması açısından. Ayrıca artık aşurenin beyazı makbul. Tabi İsterseniz su da kullanabilirsiniz.

Hiç yorum yok: